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2022 : Avec Raphaela von Weichs : “Entre engagement individuel et collectif. Signatures dans l’art et l’activisme à Gênes et Yaoundé”. Contribution au dossier de Multitudes 2022/2, n°87, « Se faire artiste : entre engagement (dans le) collectif, singularité de l’artiste et entrepreneuriat de soi », coordonnée par Elara Berto, Armelle Gaulier, Maëline Le Lay, p. 119-127. https://doi.org/10.3917/mult.087.0119 ; https://www.cairn.info/revue-multitudes-2022-2-page-119.htm
2022: “Constructing Local Belonging Through Art and Activism in Context of Anti-migration Politics, Stigmatization and Gentrification. What Migration Studies can Learn from Belleville and Maddalena”. Special issue “Resisting Anti-Migrant Politics” edited by Kenneth Horvath, Elise Pape, Catherine Delcroix, and Lena Inowlocki, In: Borders in Globalization Review, vol. 4 issue 1, Fall and Winter, pp. 41-52. https://doi.org/10.18357/bigr41202220562 ; https://journals.uvic.ca/index.php/bigreview/article/view/20562
2022 : “Un carnaval masqué ou la parodie de la parodie : Le carnaval alternatif de Cologne”, in: Théâtre/Public, dossier « Théâtre, carnaval, manifestation », dirigé par Alexandre Todorov, juillet 2022, pp. 66-73. https://www.bsad.eu/index.php?lvl=notice_display&id=72942 ; http://theatrepublic.fr/theatre-public-n-244-theatre-carnaval-manifestation-entretien-bashar-murkus/
2021: “Researching and practicing ARTIVISM through field-crossing: an innovative method for collaborative research [version 1; peer review: 3 approved]”. EU publishing platform, open peer-reviewed Excellent Science Gateway (reserved to outcomes from the Excellent Science program section supported by Horizon 2020):
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2021 : “Researching Artivism through the Event approach. Epistemological and Methodological Reflections about Art and Activism.” Connessioni Remote. Artivismo_Teatro_Tecnologia, 2, Special issue Artivism: Forms, Experiences, Practices and Theories/L’Artivismo: forme, esperienze, pratiche e teorie, ed. by Anna Maria Monteverdi, Dalila D’Amico, Laura Gemini, Vincenzo Sansone. No. 2 (2021):175-188. https://riviste.unimi.it/index.php/connessioniremote/article/view/15264/14070 ; https://doi.org/10.13130/connessioni/15264
2020: “La caméra comme forme d’empowerment dans la mise en scène de soi. Retournement des stigmates sur la migration par la mode mise en images”, in: Revue Française de Méthodes Visuelles, 4. https://rfmv.fr/numeros/4/articles/05-la-camera-comme-forme-dempowerment-dans-la-mise-en-scene-de-soi/
2020: “The Twenty-First-Century Reinvention of Carnival Rituals in Paris and Cherbourg: Extending the Boundaries of Belonging via Politicized Ritual”, in: Journal of Festive Studies, 2 (1) pp. 105-127. https://doi.org/10.33823/jfs.2020.2.1.50 ; https://journals.h-net.org/jfs/article/view/50/24
avec Federica Moretti, 2020 : Il Carnevale tra limiti, trasgressioni, rinnovamenti e rivendicazioni. Resistenza festiva a Nizza, Marsiglia e Viareggio. LEA – Lingue e letterature d’Oriente e d’Occidente, 9, pp. 399-414. doi: 10.13128/LEA-1824-484x-12445 ; https://doi.org/10.13128/LEA-1824-484x-12445 ; https://oajournals.fupress.net/index.php/bsfm-lea/article/view/12445/11873
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